Pitaj Stručnjaka

strucnjak

Dobar dan, dolszi mi stalno hste komentari na tik toku da sam ruzna glupa da sam neodgojena da sam debilka i tako te uvrede sto da radim 😕😕

Lanaaa, 11

Pitaj Stručnjaka

strucnjak

Dobar dan.. Meni u zadnje vrjeme dolaze obavjesti na primjer, vasi podatci ce biti objavljeni na facebook ili kao da imam virus u mobitelu i tako pa neznam sto da napravim ,, nadam se da imate sobar savjet bok

Lanica, 11

Pitaj Stručnjaka

strucnjak

Dobar dan, danas sam dobila obavjest koja ke potresča meni je svasta dolazilo naprimjer oglasi cura koje traze decka ili koje zele se je**ti neznam kako da drukcije kazem i ka sam to stalno micala i neznam kako naoraviti da mi to ne doslazi i sada mi je doslo da imam neki virus i da ce ove obavjesti biti obavljene na fejzbuk sto sam ja vidjela i neznam kako da to blokiram, strah me jako

Lanaaa, 11

Pitaj Stručnjaka

strucnjak

Bok neznam kako da posaljem ovo veroniki ali evo, jedan moj prijatelj mi je seksualno prjetio, slao mi je ruzne slike i rekao ako ih ne pogledam da ce me silovati tsko se nastavljalo, rekla sam tati i onda sam izbrisala njegov broj i tu aplikaciju, sve se rjesio ali prijatelj je imao 15 god a ja 11 i vise se nikad snjim nisam cula od 2019

Slomnjena, 11

Pitaj Stručnjaka

strucnjak

Pozdrav, u zadnje vrijeme me netko stalno maltretira preko društvenih mreža pravi stranice o meni gdje piše sve i svašta onda šalje poruke gdje psuje vrijeđa me, zove me u 2 ujutro. Ne znam što da radim imao sam isti slučaj prije 3 mjeseca i ja sam otkrip ko je to bio bio je moj prijatelj iz razreda i kad sam došao u školu ja i taj moj prijatelj smo išli kod ravnateljice na razgovor. I onda je ona njemu rekla da ako bude još šta pisalo da će ga prijavit za internetski nasilje, ali on i dalje to radi. Ne znam šta da radim? Uznemirava me svugdje pravi stranice svašta objavljuje o meni.

Leon, 12

Pitaj Stručnjaka

strucnjak

Danas sam se igrala s frendom, i napisao mi je u komentare na instagram, da bi naskakao na mene ko šef u sobi.

DepressedLittleGirlUwU, 15

Dennis Domian

DENNIS DOMIAN

Ej,Denis znam da nije tema ali neznam baš kako da ti se drugačije obratim.Mislim sa imam problema s depresijom jel svaku večer prije spavanja imam misli kako ce bit kad roditelji umru i sto se dogadja nakon života nekad se i rasplačem i nemogu spavati.Molim te ako možeš mi pomognu jel znam da i ti imaš problema s tim.HVALA UNAPRIJED

Depresivaciz2007, 12

Dragi Depresivaciz2007, hvala ti što si nam se obratio i tako pokazao povjerenje Hrabrom telefonu. Vjerujem da ti nije bilo lako napisati što te muči, ali drago mi je da si smogao hrabrosti i potražio pomoć. U svom si upitu napisao da ti se prije spavanja javljaju negativne misli o smrti koje te uznemiruju i zbog kojih ne možeš spavati. Ako sam dobro razumjela, razmišljaš o tome što će biti ako tvoji roditelji umru, kao i što se događa nakon što ljudi umru, a to te ponekad rasplače. Uz to, ako sam dobro shvatila, misliš da su te misli i teškoće sa spavanjem znak depresije. Željela bih ti reći da mi je žao što to proživljavaš, vjerujem da su takve misli uznemirujuće i iscrpljujuće. Pitam se koliko ti se dugo već pojavljuju takve misli prije spavanja, a zanima me i jesu li uvijek bilo tako učestale kakve su sada. Ponekad se ovakve negativne misli jave nakon nekog stresnog ili traumatičnog iskustva. Pitam se je li se u tvojem životu u zadnje vrijeme dogodilo nešto što je moglo potaknuti ovakve misli. To može biti bilo koja promjena, pozitivna ili negativna, koja stvara potrebu za prilagodbom. Također, zanima me što radiš u situacijama kada se one jave, odnosno jesi li dosad pokušao nešto učiniti kako bi „otjerao“ te misli. Ono što možeš sam napraviti kako bi si za početak pokušao olakšati nošenje s mislima i nesanicom je pokušati preusmjeriti pažnju na nešto drugo prije spavanja. Možeš pokušati čitati knjigu ili gledati neki film ili seriju dok ne zaspiš. Također, prije spavanja se možeš pokušati opustiti slušanjem glazbe ili izvođenjem laganih vježbi. Često se predlaže i prestanak korištenja mobitela barem neko vrijeme prije odlaska na spavanje. Napisao si da misliš da imaš depresiju, pa ću ti ukratko napisati nešto o depresiji, kako bi mogao bolje procijeniti prepoznaješ li se u tom opisu. Depresija je psihološki poremećaj obilježen izrazitom tugom, osjećajem da ništa nema smisla, manjkom energije i gubitkom osjećaja zadovoljstva i interesa u životu. Iako se radi o sličnim osjećajima, depresija nije tuga. Tuga je način na koji nam naše tijelo šalje poruku da se dogodio neki gubitak i da trebamo vrijeme da se prilagodimo na to. S druge strane, depresija traje dulji vremenski period od tuge, nije prolazna sama po sebi i zahtijeva stručnu pomoć kako bi se nadvladala. Na depresiju može ukazivati osjećaj praznine, srama, besmislenosti, poteškoće sa spavanjem, manjak energije, nedostatak apetita, misli o samoozljeđivanju ili suicidu, aktivnosti u kojima si prije uživao te više ne vesele, dosadne su i besmislene, živciraju te stvari koje drugi govore ili rade, nemaš želju za izlascima i druženjem s drugima. Kao što vidiš, neki od ovih simptoma su nešto što možda doživljavaš i slični su simptomima tuge. Ako imaš jedan od tih simptoma, to ne znači da patiš od depresije. No, ako ti osjećaji ne nestaju kroz vrijeme ili se pojačavaju, bilo bi dobro da razgovaraš sa stručnjakom o tome kako se osjećaš. Pitam se jesi li već s nekim razgovarao o ovoj temi. Mislim da bi bilo korisno obratiti se školskom psihologu. Psiholog je stručnjak u proučavanju načina na koji se ponašamo, mislimo i osjećamo, a pruža pomoć u brizi oko problema, u nošenju s teškim situacijama i razumijevanju vlastitih i tuđih osjećaja. Tebi bi mogao pomoći u razumijevanju zašto ti se javljaju misli koje te muče, i savjetovati ti kako se s njima nositi. Tehnike koje sam ti predložila ti možda mogu kratkoročno pomoći, dok je za dugoročno rješenje najčešće dobro uključiti stručnjaka mentalnog zdravlja koji ti može dati detaljnije prijedloge. Uz to, on će moći procijeniti o kakvim se točno teškoćama radi i što ti je potrebno da se osjećaš bolje. Zanima me što misliš o ovome što sam ti napisala. Na kraju bih ti još jednom zahvalila na javljanju. Znaj da smo tu za tebe i da nam se možeš obratiti kad imaš potrebu podijeliti svoje misli i osjećaje s nekim. Možeš nam pisati na e-mail [email protected] ili nas kontaktirati na liniju za djecu na broj 116 111 radnim danom od 9 do 20 sati, kao i putem chat-a Hrabrog telefona radnim danom od 15 do 19 sati. Želim ti puno hrabrosti i sreće! Puno pozdrava šalje ti, tvoj Hrabri telefon

Dennis Domian